Üdvözöljük a

ATA Carnet kibocsátás és hitelesítés | Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Pályázatok - Széchenyi 2020 Információk első kézből

Kamarai rendezvények

<< 2017 Szeptember >>
KeSzeCsüSzoVa
    123
45678910
11121314151617
181920212223
24
252627282930 

ATA Carnet kibocsátás és hitelesítés

Szerző: Erdősné Sz. Zsuzsa | 2013. március 28.

Az ATA igazolvány olyan nemzetközi vámokmány, amely egy éven keresztül lehetővé teszi az áruk vámmentesen történő ideiglenes behozatalát. Előnye, hogy csökkenti az exportőr költségeit: elkerülhető a vám és egyéb adók (áfa), illeték fizetése (vámbiztosíték nyújtása), amelyek normál ideiglenes importeljárás során felmerülnének, továbbá egyszerűsödik a vámeljárás: az exportőrnek csak egyetlen okmányt szükséges bemutatni a határokon, kevesebb időt vesz igénybe a vámkezelés

 

Mennyi ideig érvényes?

A kibocsátástól számított 1 évig érvényes, de lehetőség van meghosszabbítani ún. csatlakozó igazolvány kiállításával, amely az eredeti igazolvány lejáratától számított még egy évig érvényes.

 

Milyen áruk szállíthatók az igazolvánnyal?

Felhasználás szerint: kiállításra, vásárra, bemutatóra, munkavégzésre, koncertre, versenyre stb.

Árufajták szerint:

kiállítási, installációs anyagok, tudomáynos felszerelések, orvosi műszerek, szerszámok, gépek, kamerák, filmforgatási eszközök, hagnszerek, színházi jelmezek, díszletek, ékszerek, festmények, műalkotások, régiségek, versenylovak stb.

Nem használható postai forgalomban, valamint fogyasztási cikkek szállításához.

 

Hogyan zajlik az ügyintézés?

A nyomtatvány a kamaránál vásárolható meg, s a hiánytalan kitöltést követően többnyire azonnal hitelesítjük az igazolványt, amely kb. 30-40 percet vesz igénybe a szükséges adminisztrációval, számlakészítéssal és fizetéssel együtt.  Célszerű előre időpontot egyeztetni, mert az ügyintézést végző kollégák más szakterületeken is tevékenykednek, ezért rendelkezésre állásuk változó. A kamara által végzett hitelesítés után egy indító vámhivatal elvégzi az ún. elővámkezelést, előjegyzésbe veszi az igazolványon szereplő árukat.

 

Ügyintézés Fejér megyében - a Gazdaság Házában

A területileg illetékes kamara: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Tel.: (22) 510-310, e-mail: info@fmkik.hu

Ügyfélfogadás: hétfő-csütörtök: 8,00-16,00, péntek: 8,00-15,30

 

Mikor keletkezhet reklamáció?

Reklamáció: a külföldi vámhatóságok nyomozási eljárása azon áruk után, amelyek újrakiviteléről nincs információjuk. Pl. azon áruk esetében, amelyek

- nem kerültek időben visszaszállításra, vagy nem megfelelően igazolt a visszaszállításuk,

- elvesztek, ellopták, megsemmisültek

- eladásra kerültek anélkül, hogy azokat elvámolták volna.