2018-tól változások az építőiparban

Szerző: Vathy Szonja | 2018. január 3.

Jogszabályváltozások várhatók az építésigazgatásban 2018 januárjától. A tervezetről Bartus Tamás, a Székesfehérvári Járási Hivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Osztályának vezetője tájékoztatta az érdeklődőket a Gazdaság Házában rendezett Építésügyi fórumon.

„Jelentős jogszabályi változásokra lehet számítani a közigazgatásban a jövő évtől. Több változásról is tudomásunk van, azonban a végleges szabályok még hiányoznak.” – mondta az osztályvezető.  Kiemelte, változás várható az ügyintézési határidőben. „Jó hír az ügyfelek számára, hogy – tervezetten – saját kérésükre ismét lehetőségük lesz az építésügyi eljárás szüneteltetésére, ezáltal biztosítva elegendő időt például egy hiánypótlásra.  Szintén fontos változástervezet, hogy január után a hatóságok kizárólag elektronikus úton tarthatják a kapcsolatot az ügyfelekkel, gazdálkodó szervezetekkel, amely gyorsabb, egyszerűbb kommunikációt eredményez.” – hangzott el Bartus Tamás előadásában. Az osztályvezető felhívta azonban a figyelmet, hogy az elektronikus kapcsolattartás nem az e-mail váltást jelenti.

Máté Miklós, a Teljesítésigazolási Szakértő Szerv vezetője kiemelte: elsősorban a mikro-, kis- és közepes vállalkozások pénzügyi vitáinak rendezésére jött létre a szervezet, még 2013-ban. Azóta közel 900 kérelemmel keresték meg őket.

„A vitás helyzetek gyökere, hogy sok esetben az érintettek nem rögzítik írásban a megállapodás feltételeit. Ha például a kivitelezőnek nincsen olyan korrekt szerződése, mely rögzíti, hogy mire szerződött, egy későbbiekben kialakult vitás helyzetben rendkívül nehéz bizonyítani bármely fél igazát.” – mondta Máté Miklós.