Üdvözöljük a

Fogyasztóvédelmi szakmai aggályok a termékdíj emelése miatt | Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Pályázatok - Széchenyi 2020 Információk első kézből

Kamarai rendezvények

<< 2017 November >>
KeSzeCsüSzoVa
  12345
6789101112
131415161718
19
20212223242526
27282930   

Fogyasztóvédelmi szakmai aggályok a termékdíj emelése miatt

2017. október 19.

A környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet. A szakma két legnagyobb szervezete szerint ellehetetleníti a fogyasztói tájékoztatást és áremelkedéshez vezet a reklámhordozók termékdíjának 35%-os emelése.

 Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-ánnyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslatát az Országgyűlés elnökének. A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség együttesen azt az álláspontot képviseli, hogy a termékdíj emelése indokolatlan, ilyen mértékű növelése pedig egyenesen elfogadhatatlan. Az MRSZ és a DIMSZ kérik a kormányt, hogy az előzetes szakmai egyeztetést ismét nélkülöző emelésről és annak mértékének okairól adjon tájékoztatást, valamint az ennek következményeit vizsgáló hatástanulmányt bocsájtsa az iparág rendelkezésére.
Az MRSZ és a DIMSZ véleménye szerint a közel 35%-os termékdíj emelés a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat (nagyvállalatokat és kisvállalkozásokat egyaránt) és a magyar sajtótermékek egy részét olyan indokolatlan többlet teherrel sújtja, amely a 7,5%-os reklámadó mellett csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök - az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek - fenntartását, és egyértelműen áremelkedéshez vezet.
A Magyarországon tevékenységet folytató élelmiszer- és más retail (bútor-, barkács-, sportszer- stb.) üzletláncok több milliárd forintot költenek ingyenes reklámújságok előállítására. Ez a reklámeszköz jelentős szerepet tölt be a fogyasztók tájékoztatásában. A termékdíj ilyen mértékű emelése e tájékoztató eszközök számának csökkenését eredményezheti, amely a fogyasztók alulinformáltságához vezet akadályozva a tudatos vásárlói magatartást – figyelmeztet a két szervezet.

 

Forrás:

http://mrsz.hu/cmsfiles/be/8f/MRSZ_DIMSZ_termekdij_sajtokozlemeny_2017.10.04..pdf